Η δικαιοσύνη είναι η ιδιότης του δικαίου, με την ίδια έννοια που η σωφροσύνη η ιδιότης του σώφρονος, η νοημοσύνη του νοήμονος και τα λοιπά. Ως ανθρώπινη έννοια είναι ατελής και άλλοτε αναλογεί και άλλοτε όχι πρός την θεϊκή έννοια-ιδανικό της Δίκης. Ή της Θέμιδος (απ΄όπου προέρχεται η λέξη "θεμιτό"). Είδες πόσο έντεχνα έχει γίνει η μετακίνηση από την ανώτερη και αναλλοίωτη Ιδέα προς όχι και τόσο σταθερές αξίες;
Πάρε κι ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο.
Στην σημερινή κατάταξη των Ορφικών Ύμνων έχουνε κι έναν ύμνο μέσα που τιτλοφορείται "εις Δικαιοσύνη". Πράγμα πάρα πολύ αταίριαστο διότι όλοι οι άλλοι 87 ύμνοι είναι ονομαστικοί και αναφέρονται σε Θεό ή Δαίμονα, συγκεκριμένα. Αυτός ο ύμνος είναι ο μόνος που αναφέρεται σε αφηρημένη ιδιότητα και όχι σε όνομα θείου όντος τινός (Δίκη, Ειρήνη και Ευνομία λέγονται οι κόρες της Θέμιδος και του Διος, δεν υπάρχει όνομα Δικαιοσύνη πουθενά στην μυθολογία). Αρκετά περίεργο από μόνο του αυτό αλλά συμπτωματικώς (*αθώο χαμόγελο*) συμβαίνει να υπάρχει ένας ακόμη ύμνος του Άρεως -αυθεντικά ορφικός στο ύφος όπως παρατηρούν όλοι οι εκδότες- που δεν συμπεριλαμβάνεται στις εκδόσεις των Ορφικών διότι... δεν ξέρουμε διότι για να πω την αλήθεια... Ουδείς εκδότης δεν το εξηγεί αυτό παραδόξως, ούτε και αναφέρει τον ύμνο που συνήθως συμπεριλαμβάνεται στις εκδόσεις των Ομηρικών ύμνων (με την αντίστοιχη υποσημείωση ότι είναι ορφικού ύφους και τέλος - καλά αφού είναι ορφικού ύφους τι δουλειά έχει στους ομηρικούς κύριοι;). Αν πάλι συμπεριλαμβανόταν, τότε οι Ορφικοί ύμνοι αρχικώς θα κατέληγαν 89 τον αριθμό, και θα χτυπούσε κάπως ο παράταιρος ύμνος τραβώντας την προσοχή. Και τότε θα έπρεπε ο παράταιρος να φύγει αφού συσχετίζονται συνήθως οι 88 ορφικοί με τους 88 γνωστούς αστερισμούς της αρχαιότητος...
ΥΓ: Στον δεύτερο ορφικό του Άρεως, ο Άρης αποκαλείται "συνάρωγος Θέμιδος".