Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια και συγχαρητήρια Pollux και για την δική σου έρευνα!
Οι συγκεκριμένες "ζωγραφιές" είχαν προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση τόσο σε εμένα όσο και σε άλλους ανθρώπους και συζητούσαμε το πόσο σκοτεινή αίσθηση έχουν. Εκτός αυτού, είχαμε προσέξει ότι τα σημεία που ζωγραφίζονταν τα έργα αυτά είναι ως επι το πλείστον αρκετά συμβατά με την αίσθησή τους {δηλαδή συνήθως τα συναντούσαμε πάνω σε τοίχους ερειπωμένων σπιτιών, σε "βρώμικα" σημεία (με την κυριολεκτική έννοια) κλτ}
Για να είμαι ειλικρινής αυτό που είχα σκεφτεί ήταν ότι ο/η καλλιτέχνης επηρεάζεται απο την αίσθηση που προκαλούν αυτά τα σημεία και επιλέγει να εκφραστεί καλλιτεχνικά εκεί. Το είδα ως καλλιτεχνική οπτική και όχι σαν συνειδητή ή ασυνείδητη (άλλωστε η θέση μου είναι ότι αυτή η διάκριση είναι μάλλον δύσκολη...) προσπάθεια επιρροής του περιβάλλοντος και των ανθρώπων. Είπαμε όμως, το περιβάλλον επηρεάζει τους ανθρώπους και αντίστροφα. (Διαβάστε τα άρθρα του κύριου Μπαλάνου επί του θέματος) Σε κάθε περίπτωση, θα συμφωνήσω πλήρως μαζί σου στο ότι το Παιχνίδι παίζεται σε γκρίζο φόντο. Και στο Παιχνίδι αυτό, είμαστε όλοι εμπλεκόμενοι και συμμετέχοντες, είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα (είτε και τα δυο
) Μη μου πείτε όμως ότι δεν έχει μια ομορφιά όλο αυτό...
Για να πω την αλήθεια, είχα εντοπίσει πριν από καιρό όσα αναρτώ σήμερα στο φόρουμ, απλώς είχα ενδοιασμούς σχετικά με το αν θα έπρεπε να τα αναρτήσω ή όχι. Ο κυρίως λόγος ήταν ότι δεν επιθυμούσα να διαφημίσω και μέσω του Διαδικτύου κάποια έργα, των οποίων την βασική σύλληψη σαφώς δεν συμμερίζομαι.
Πάνω σε αυτό θα ήθελα να πω ότι το γεγονός ότι κάποιοι απο εμάς αποφασίζουν να ερευνήσουν και να δημοσιοποιήσουν αυτά τα έργα, τα μυνήματα, τις σφραγίδες, τα γκραφίτι, δεν είναι σε καμμιά περίπτωση προσπάθεια διαφήμισής τους. Πιστεύω ότι αν κανείς/μια κατηγορούσε είτε την δική σου έρευνα, είτε τη δική μας με μια τέτοια λογική θα είχε εξαιρετική στενότητα αντίληψης. Θέλω να πιστεύω ότι τουλάχιστον οι αναγνώστες του Locus7 μακράν απέχουν απο τέτοιες μικρονοϊκές αντιλήψεις. Πιστεύω επίσης, ότι παρόλο που η έρευνά σου έγινε σε προηγούμενη χρονική περίοδο, έμεινε "στο συρτάρι" γιατί ΙΣΩΣ δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή να δημοσιοποιηθεί. Και πραγματικά με χαροποιεί ιδιαίτερα να αντιλαμβάνομαι ότι εκεί έξω, είμαστε αρκετοί που αντιλαμβανόμαστε τα εξωτερικά ερεθίσματα με παρόμοιο τρόπο, παρόλο που δεν γνωριζόμαστε. Νομίζω ότι στη δεδομένη φάση (συνειδητά ή ασυνείδητα, είπαμε... ποιος μπορεί να το διακρίνει με σιγουριά;) αυτή η συγχρονικότητα είναι πολύ ενδιαφέρουσα (αν μη τι άλλο
).
Επιπλέον, θα ήθελα να συμφωνήσω και πάλι μαζί σου ότι τέτοιου είδους έρευνες απαιτούν από όλους μας να απέχουμε απο στερεοτυπικές απόπειρες ερμηνείας που βασίζονται σε προσωπικούς κοινωνικοπολιτικούς ή άλλους κώδικες.
Τελειώνω εδώ με ένα τσιτάτο- παραλλαγή των συνθημάτων που συναντάμε στους τοίχους της Αθήνας:
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΓΚΡΙΖΟΙΗ έρευνα συνεχίζεται. Σύντομα θα αναρτηθεί και νέο υλικό σχετικά με το ΔΙΣΚΩ.
Pollux για μια ακόμη φορά συγχαρητήρια!